מס הכנסה לשכירים

מס הכנסה לשכירים – משלמים מיסים? ייתכן שאתם זכאים לקבלת החזרים!

אנשים רבים כיום זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים ללא ידיעתם. אריה גולדין החזרי מס עוסק בתחום מזה לא מעט שנים ומכיר היטב את כל פרטי החוקה הקשורים בנושא. אם גם אתם לא מצליחים לעקוב אחרי כל ניכויי המס בתלוש החודשי, מרגישים שאתם משלמים מס הכנסה לשכירים בשיעור גבוה מידי או בטוחים שאתם זכאים לקבלת החזרים מכל סיבה שהיא, הגעתם למקום הנכון. בפסקאות הבאות נגע בשיטה הפשוטה לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרים, נגע בסיבות השכיחות בגינן נפערים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזרים, נגע בהחזר מס לעצמאיים ועוד. אז רגע לפני שצוללים לשיטת חישוב הניכויים של רשות המיסים ולסיבות המרכזיות בגינן השיטה לא תמיד מדייקת, חשוב שתכירו את השינוי הגדול בשיטת בדיקת הזכאות מהשנים האחרונות.

כך תבדקו את זכאותכם לקבלת החזרים בקלות ובמהירות – ללא בירוקרטיה מורכבת!

עד לפני מספר שנים נדרשתם להתמודד עם הליך בירוקרטי ארוך ומורכב בשביל לבדוק האם אתם זכאים לקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים. ההליך המורכב כלל עמידה בתורים ארוכים, בזבוז זמן רב על מילוי טפסים ועוד. לכן, רבים בחרו לוותר על כל ההחזרים המגיעים להם בשביל להימנע מהתמודדות מורכבת זו. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי באשר לשיטת בדיקת החזרי מס הכנסה לשכירים ולעצמאיים. כל שאתם נדרשים לעשות זה למלא את פרטי תעודת הזהות שלכם ולהמתין לתשובה. ההליך הפשוט נעשה ברשת כך שאתם יכולים להשלים אותו בכוחות עצמכם בכל זמן שתבחרו. אז אם עד היום בחרתם להימנע מכל התקשרות עם רשויות המס מחשש להתמודדות עם בירוקרטיה מורכבת, חשוב שתדעו שכיום אתם יכולים לעשות זאת בלחיצת כפתור פשוטה בכוחות עצמכם.

אי דיוקים במילוי הפרטים – הסיבה המרכזית לבעיות השונות בהליך הבדיקה

אריה גולדין החזרי מס מדגיש בפני כל לקוחותיו כי הסיבה המרכזית בגינה רבים מתמודדים עם בעיות שונות בהליך הבדיקה היא אי דיוקים במילוי הפרטים הנדרשים. לכן, חשוב להקפיד למלא את כל הנדרש בצורה מדוייקת ללא הוספת נתונים שלא נדרשים, החסרת נתונים נדרשים או טעויות הקלדה שונות. כעת, חשוב לגעת בשיטת החישוב של רשות המיסים. אריה גולדין החזרי מס מסביר ללקוחותיו את שיטת החישוב על מנת שהם יוכלו לעקוב אחרי ההורדות החודשיות וכן ידעו לזהות מקרים בהם הם חשופים לפערי מס ולתשלום עודף.

חישוב ניכויי המס מכל עובד – על בסיס משכורת שנתית!

תחילה חשוב להדגיש כי רשויות המס מחשבות את סך ניכויי מס הכנסה לשכירים על בסיס המשכורת השנתית ולא החודשית. מדוע בכל זאת רואים ניכוי מס בתלוש החודשי? רשות המיסים מחשבת את סך הניכוי השנתי על בסיס הכנסה שנתית משוערת ומחלקת את החוב ל 12 תשלומים חודשיים. הסיבה לחלוקת החוב השנתי ל 12 תשלומים חודשיים היא בעיקר למנוע קשיים כלכליים ממרבית המשפחות במעמד הביניים. תשלום חד שנתי של כל ניכויי המס עלול לערער את יציבותם הכלכלית של לא מעט משפחות בישראל. אך איך ניתן לדעת כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה? זאת בדיוק הנקודה שאריה גולדין החזרי מס מקפיד להדגיש לכל לקוחותיו.

כך ניתן להעריך כמה כל עובד צפוי להרוויח במהלך השנה

רשות המיסים משערת כמה כל עובד ירוויח בתום השנה, ועל בסיס השערה זו מחשבת כמה מיסים הוא נדרש לשלם. שיטה זו מזכה רבים בקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים ממספר סיבות בהן נעסוק מטה. ההערכה הפשוטה נעשית על בסיס סך ההכנסה החודשית וסך חודשי העבודה במהלך השנה. עובד המשתכר ב 12,000 שקלים מידי חודש, צפוי להרוויח כ 144,000 שקלים במהלך כל שנת העבודה (12,000 מידי חודש כפול 12 חודשי עבודה). על בסיס שכר שנתי משוער זה, רשות המיסים יודעת לחשב כמה מס אותו עובד נדרש לשלם, ואת החוב השנתי היא מחלקת ל 12 תשלומים חודשיים. שיטה זו גוררת פערי מס רבים המזכים לא מעט עובדים בקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים.

הסיבות השכיחות ביותר לקבלת החזרים הן:

  • פגיעה בשכר החודשי במהלך השנה
  • פגיעה בשעות העבודה במהלך השנה
  • יציאה לחופשת לידה
  • מעבר בין עבודות
  • אי התחשבות בנקודות זיכוי שונות

אריה גולדין מסייע לרבים בקבלת החזר מס הכנסה לשכירים, סטטוס החזר מס, החזר מס לעצמאים ועוד מדגיש כי ניכויי המס חושבו על בסיס עבודה במתכונת הקבועה ללא כל פגיעה. אך כל פגיעה השכר החודשי מכל סיבה שהיא תביא לירידה ישירה בשכר השנתי, מה שפותח פער בין חוב המס שחושב על ידי רשות המיסים לבין חוב המס בפועל על בסיס ההכנסה השנתית. לכן, אם עברתם בין מקומות עבודה במהלך השנה, יצאתן לחופשת לידה, עברתם מחלה שהצריכה היעדרות ממושכת, שעות העבודה קוצצו והובילו לירידה בשכר החודשי ועוד, ייתכן שתימצאו זכאים לקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים.

נקודות זיכוי – כל הפרטים ששווים לכם אלפי שקלים מידי שנה!

נקודה נוספת היא נקודות זיכוי שונות. כיום ישנם אנשים רבים שזכרים לקבל נקודות זיכוי שונות המאפשרות להם ליהנות מהנחות של אלפי שקלים מידי שנה. בין כלל הזכאים ניתן למנות את:

  • מסיימי תואר אקדמי
  • נכים
  • הורים לילדים עם צרכים מיוחדים
  • משלמי מזונות
  • גרים באזורי פריפריה

אם גם אתם זכאים לנקודות זיכוי מכל סיבה השיא, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים את זכאותכם, אחרת תימצאו זכאים לקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים. אריה גולדין ישמח לסייע בכל צורך הקשור להחזרי מס הכנסה לשכירים, סטטוס החזר מס, החזר מס לעצמאים ועוד.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook