החזר מס מענק עבודה - מה זה החזר מס מענק עבודה,
מדוע מקבלים אותו ומה תנאי הסף לזכאות? כל מה שחשוב שתכירו

החזר מס מענק עבודה הוא מעין תמריץ לעובדים בעלי משכורות נמוכות להמשך השתלבותם במערך העבודה. ישנם מספר תנאי סף ברורים שכל העומד בהם, בין אם הוא עצמאי ובים אם הוא שכיר, זכאי לקבל החזר מס מענק עבודה. 

אריה גולדין עוסק בתחום מזה לא מעט שנים ומסייע ללקוחות רבים לקבל את מלוא המגיע להם מידי שנה. רגע לפני שגם אתם רצים לבדוק את זכאותכם, אספנו בשבילכם מספר נקודות אודות תנאי הסף לקבלת החזר מס מענק עבודה, קבלת החזרי מס שונים בגין ניכויים גבוהים או אי הכרה בהטבות שונות וכן דרכי הגשת בדיקת הזכאות ותנאי קבלת התשלום במידה ותימצאו זכאים. 

אריה גולדין החזר מס עוסק בתחום שנים ארוכות ומכיר היטב את כל רזי הפרטים בחוקה. בדומה לאנשי מקצוע רבים בתחום, גם אריה גולדין סבור שכיום ישנם אנשים רבים שזכאים לקבלת החזרים על סך אלפי או אף עשרות אלפי שקלים שפשוט לא מודעים לכך. 

גם חלק מהמודעות לזכאותם, בוחרים פשוט לוותר עליה מתוך חשש להתמודד עם רשות המיסים, לא מעט טפסים מורכבים ותורים ארוכים. אז אם גם אתם סבורים שמגיעים לכם החזרים בגין החזר מס מענק עבודה או ניכויים גבוהים מאלה שאמורים לנכות בהתאם להכנסתכם, הגעתם למקום הנכון. כאן תוכלו לקבל את כל המידע החשוב והפרקטי ביותר על כל השלבים, מבדיקת הזכאות ועד לקבלת החזר מס מענק עבודה או החזר מס בגין ניכויים.

תנאי הסף לקבלת החזר מס מענק עבודה -
גיל העובד והכנסה חודשית שאינה חורגת מהתקרה או מהרצפה הקבועה בחוק

אריה גולדין מסייע לעובדים רבים שעומדים בכל תנאי הסף לקבלת החזר מס מענק עבודה. לפני שאתם ממהרים להגיש בקשה לקבלת החזר מס מענק עבודה, כדאי שתכירו את תנאי הסף בהם אתם חייבים לעמוד בשביל להימצא זכאים. 

התנאי הראשון הוא הכנסה חודשית ממוצעת שאינה עולה על 6,777 שקלים מידי חודש ואינה יורדת מ 2,080 שקלים. תנאי סף זה נועד בכדי להבטיח שכל הזכאים לקבלת החזר מס מענק עבודה יהיו כאלה שאכן עובדים מפסיק אך מרוויחים מעט. 

במידה ואתם הורים יחידנים, יש לכם הקלות בזכאות לקבלת החזר מס מענק עבודה וריצפת ההכנסה ממנה אסור לכם לרדת היא 1,280 שקלים בלבד בעוד תקרת ההכנסה ממנה אסור לכם לעלות היא 11,546 שקלים. 

טווח ההכנסה המוגדר כזכאי לקבלת החזר מס מענק עבודה אצל הורים יחידנים גדול יותר במטרה לאפשר לרבים לקבל את המענק. תנאי סף נוסף לקבלת החזר מס מענק עבודה הוא שימלאו לעובד 23 שנים לפחות והוא הורה לילד אחד לפחות. 

חשוב להדגיש שהורה לילד מגיל 19 ומעלה אינו מוגדר כהורה לטובת הזכאות להחזר מס מענק עבודה ולכן הורים לילדים מגיל 19 ומעלה נכללים בקבוצת הזכאים. אם ללא ילדים ניתן להימצא זכאים לקבלת החזר מס מענק עבודה, מגיל 55 ומעלה.

החזר מס מענק עבודה אריה גולדין החזרי מס

תנאי סף שלישי ואחרון לקבלת החזר מס מענק עבודה -
ברשותו של מקבל המענק צריכה להיות דירת מגורים אחת בלבד

תנאי נוסף שלישי ואחרון הוא דירות בבעלותו של העובד. במידה ובשלב כלשהו במהלך השנה היה לעובד יותר מדירה אחת ברשותו, הוא אינו זכאי לקבלת החזר מס מענק עבודה. 

אריה גולדין המכיר היטב את כל פרטי הפרטים בחוקה מדגיש ואומר כי הדירה השניה חייבת להיות בבעלות העובד ב 50% בשביל שהדבר יפגע בזכאותו.

כלומר, במידה ועובד עונה על כל תנאי הסף אך הייתה ברשותו דירת מגורים אחת ועוד דירה להשקעה עם שותף (רק 50% מהדירה ברשותו) הוא אינו יוכל לקבל החזר מס מענק עבודה. 

אך מנגד, אם מעבר לדירת המגורים שלו, הייתה ברשותו דירה נוספת עם 2 שותפים (כלומר רק 33.3% מהדירה ברשותו) הוא יכול להימצא זכאי לקבלת החזר מס מענק עבודה. 

אריה גולדין מצליח לסייע ללקוחות רבים לקבל לא מעט החזרים בגין מענקי עבודה, ניכויים שלא לצורך, חוסר הכרה בהוצאות עסקיות מוכרות, חוסר הכרה בנקודות הטבה שונות ועוד. אם גם אתם חוששים מהתמודדות עם תהליך קשה, ארוך ומעייף מול רשות המיסים עד לקבלת מלוא המגיע לכם, אריה גולדין ישמח לסייע בכל שלבי התהליך, כך שתוכלו לקבל את שמגיע לכם בקלות רבה ותוך זמן קצר. 

סיבות נוספות לקבלת החזרי מס שונים - כך נוצרים פערי מס בגינם עובדים רבים נמצאים זכאים

לאחר שנגענו בפירוט בכל תנאי הסף לקבלת החזר מס מענק עבודה, חשוב שתכירו עוד מספר נתונים אודות קבלת החזרי מס בגין ניכויים גבוהים, אי הכרה בהוצאות עסקיות או בנקודות הטבה שונות. 

רשות המס יודעת להעריך צה תהיה הכנסתו השנתית של כל עובד כבר מימי העבודה הראשונים במהלך השנה. בעזרת הכפלת סך ההכנסה החודשית בכמות חודשי העבודה, ניתן לקבל סך הכנסה שנתית משוערת לכל עובד. 

אדם המשתכר בסכום חודשי של 12,000 שקלים, צפוי להרוויח 144,000 שקלים בסך הכנסתו השנתית (12,000 שקלים כפול 12 חודשי עבודה). 

בהתבסס על 144,000 שקלים, רשות המס יודעת כמה כסף צריך לנכות מסך ההכנסה השנתית ומחלקת את מלוא הסכום ל 12 תשלומים לכל חודשי העבודה. 

אך במידה ומכל סיבה שהיא, סך ההכנסה השנתית נפגע ואותו עובד הרוויח רק 120,000 שקלים, נוצרים פערי מיסים המזכים לא מעט עובדים בקבלת החזרים. 

ישנן לא מעט סיבות מרכזיות הגורמות לפגייה ישירה בסך ההכנסה השנתית והן: קיצוץ במשכורת מכל סיבה שהיא, קיצוץ בסך ימי העבודה מכל סיבה שהיא או קיצוץ בשעות העבודה היומיות מכל סיבה שהיא. הסיבות המרכזיות לכך הן: מעבר בין מקומות עבודה במהלך השנה, פציעות הגורמות לפגיעה בכושר העבודה, יציאה לחופשת לידה ועוד.

אריה גולדין מצביע על הסיבה המרכזית בגינה גם עצמאיים נמצאים זכאים לקבלת החזרי מס - אי הכרה בהוצאות עסקיות מוכרות

אם לא די בכך, ישנם גם עצמאיים רבים הזכאים לקבלת החזר מס מענק עבודה או החזר מס בגין ניכויים גבוהים. אריה גולדין מצביע על אי הכרה בהוצאות עסקיות מוכרות כסיבה המרכזית לזכאותם של עובדים רבים בקבלת החזרים. 

בעלי עסקים יכולים להצהיר על הוצאות עסקיות מוכרות שיקוזזו מסך ההכנסה השנתית שלהם ובכך יורידו את גובה ההכנסה ואת ניכויי המס. איך זה עובד? במידה ועצמאי דיווח על הכנסה של 500,000 שקלים באותה שנה ובמקביל על הוצאות מוכרות על סך 200,000 שקלים, הוא יתחייב במס על סכום של 300,000 שקלים בלבד (500,000 פחות הוצאות עסקיות בשווי 200,000 שווה לסך ההכנסה החייבת 300,000). 

אז אם גם אתם נדרשים להתמודד עם רשויות המס, אריה גולדין מציע את שירותיו להתמודדות עם כל בעיה בתחום. אריה גולדין עוסק בתחום המיסים מזה שנים ארוכות ומכיר היטב את כל הפרטים החשובים ביותר בחוקה, שיוכלו לזכות גם אתכם בקבלת אלפי או אף עשרות אלפי שקלים החזרים. אריה גולדין ידע לסייע בקבלת החזר מס מענק עבודה והחזרי מס שונים בגין סיבות רבות.