איך בודקים אם מגיע לי החזר מס

איך בודקים אם מגיע לי החזר מס – אל תוותרו על המגיע לכם!

עובדים רבים בישראל משלמים מיסים גבוהים שלא לצורך. תשלומי מס עודף מזכים את כלל העובדים בקבלת החזרי מס, אך בתנאי שהם ידרשו את שמגיע להם. אז אם גם אתם חושבים שאתם משלמים מיסים גבוהים מידי, הגעתם למקום הנכון. אריה גולדין החזרי מס עוסק בתחום מזה לא מעט שנים ומכיר את כל שלבי הליך בדיקת זכאות לקבלת החזרים על בוריים. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות איך בודקים אם מגיע לי החזר מס, השינויים הגדולים שחלו בכל שלבי הליך הבדיקה, הסיבות המרכזיות שגורמות לעובדים רבים לשלם מיסים גבוהים שלא לצורך ואופן קבלת כל החזרי המיסים המגיעים לכם. אריה גולדין החזרי מס מלווה עובדים רבים בכל שלבי התהליך, החל משלבי בדיקת הזכאות וכלה בזיכוי חשבון הבנק במלוא הסכום.

רוצים לבדוק זכאות לקבלת החזרים ולא יודעים מאיפה להתחיל? השורות הבאות יעשו לכם סדר!

רגע לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים אודות שיטות חישוב ניכויי המס של רשות המיסים, הסיבות המרכזיות בגינן רבים משלמים מיסים רבים שלא לצורך והליך קבלת ההחזרים ישירות לחשבון, חשוב לדעת לענות על שאלה פשוטה – איך בודקים אם מגיע לי החזר מס? עובדים רבים שואלים את עצמם את השאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס ולא יודעים להשיב. חוסר הידיעה בתחום כורמת לעובדים רבים לוותר על אלפי שקלים החזרי מס שמגיעים להם. מאיפה מתחילים? איך בודקים אם מגיע לי החזר מס? בעזרת בדיקה אינטרנטית קצרה ופשוטה. עד לפני מספר שנים התשובה על השאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס, החזר מס למובטלים, החזר מס לגרושים ועוד, כללה שלבים רבים ומורכבים.

בדיקת החזרי מס אינטרנטית – בכל זמן ובכל מקום שתבחרו

אריה גולדין החזרי מס מסביר שכל עובד שרצה להשלים בדיקת זכאות להחזר מס נדרש להתמודד עם שלבים בירוקרטיים רבים, לא מעט טפסים ותורים ארוכים במיוחד. כל אלה גרמו לעובדים רבים פשוט לוותר על כל המגיע להם. אך כיום, הליך בדיקת זכאות להחזר מס הפך פשוט במיוחד. כל שאתם נדרשים לעשות זה למלא את מספר תעודת הזהות שלכם באתר אינטרנטי של רשות המיסים וליהנות מבדיקת זכאות להחזר מס. הליך זה נחשב לפשוט במיוחד כך שגם אתם תוכלו להשלים אותו תוך מספר דקות בודדות. כיום התשובה על השאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס פשוטה, ממלאים מספר תעודת זהות באתר האינטרנט.

לפני שאתם ממהרים לבדוק את זכאותכם, חשוב שתכירו כמה מהסיבות המרכזיות בגינן אנשים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס למובטלים, החזר מס לגרושים או החזר מס לשלל עובדים בכל מקצועות השוק.

הערכה לא נכונה של השכר השנתי – אחת הסיבות המרכזיות לקבלת החזרי מס

הסיבה המרכזית שגורמת לכך שעובדים רבים נופלים בין הכיסאות ומשלמים מיסים גבוהים שלא לצורך היא אי דיוקים בחישוב השכר השנתי של כל עובד. חשוב להקדים את שיטת החישוב של רשות המיסים – בשביל לנכות מס ממשכורתם של כלל העובדים במשק, רשות המיסים מחשבת את השכר השנתי שהם צפויים להרוויח באותה שנה. ניכויי המס מחושבים על בסיס השכר השנתי ולא החודשי, כפי שמקובל לחשוב. איך מחשבים את השכר השנתי כבר בתחילת השנה? פשוט מכפילים את השכר החודשי במספר חודשי העבודה שיש בשנה. עובד שמרוויח 8,000 שקלים מידי חודש צפוי להרוויח כ 96,000 שקלים במהלך שנת עבודה מלאה. על בסיס הערכה זו מחשבים את ניכוי המס ומחלקים אותו ל 12 תשלומים חודשיים, במטרה להקל על רוב משקי הבית הממוצעים בישראל.

יצאתם לחופשה ארוכה במהלך שנת העבודה? ייתכן שאתם זכאים לקבל החזרי מס!

אך מה אם העובד לא השלים את כל ימי העבודה השנתיים שלו? יציאה לחופשת לידה, חופשת מחלה ארוכה, קיצוץ בשעות העבודה, קיצוץ בשכר החודשי ועוד. כלל השינויים הללו פוגעים באופן ישיר בסך ההכנסה השנתית של כל עובד, מה שיוצר פער בין חישובי רשות המיסים לבין ההכנסה בפועל. העובד ימשיך לשלם מיסים על בסיס ההערכה הגבוהה של השכר השנתי שלו, על אף שבפועל הוא הרוויח הרבה פחות והיה צריך לשלם הרבה פחות מס. אז איך בודקים אם מגיע לי החזר מס? אם חלו שינויים בתנאי ההעסקה שלכם או שיצאתם לחופשה ארוכה מכל סיבה שהיא, סביר להניח שאתם זכאים לקבל החזרי מס.

נקודות זיכוי – אתם באמת מקבלים את ההנחה המגיעה לכם?

אם לא די בכך, ישנה עוד סיבה מרכזית שגורמת לעובדים רבים לשלם מיסים גבוהים הרבה יותר מאלה שהם אמורים לשלם. אריה גולדין החזרי מס מסביר לכל לקוחותיו כי ישנן נקודות זיכוי שרשות המיסים מעניקה ללא מעט עובדים במשק. נקודות הזיכוי מעניקות לכל הזכאים הנחות של אלפי שקלים בתשלומי המיסים בכל שנה. עובדים רבים לא בודקים שהם אכן מקבלים את ההנחות המגיעות להם במסגרת נקודות הזיכוי, מה שפוער פער בין התשלומים בפועל לבין אלה שהם צריכים לשלם. מגיעות לכם נקודות זיכוי? וודאו שאתם באמת מקבלים אותן.

כספי ההחזרים יועברו ישירות לחשבון הבנק שלכם!

לסיום, אריה גולדין החזרי מס מדגיש בפני כל לקוחותיו מספר דגשים חשובים אודות אופן קבלת תשלומי ההחזרים. לאחר שענינו על השאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס והצגנו את הסיבות המרכזיות לפערי מס, חשוב שתכירו את הליל הסיום – קבלת ההחזרים. נמצאתם זכאים לקבלת החזרי מס? חשוב לדעת שההחזרים יועברו ישירות לחשבון הבנק שלכם. לכן, חשוב לוודא שחשבון הבנק המופיע ברשות המיסים הוא חשבון הבנק המעודכן. נקודה נוספת היא אפשרות לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה החלה הטעות. אז  אם טעויות המס התרחשו לפני שנים, אל תספידו את הכספים שלכם, ייתכן שתקבלו החזרים רטרואקטיבית.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook