בדיקת זכאות להחזר מס

בדיקת זכאות להחזר מס – אזרח ישראלי עובד? ממש את זכויותיך עוד היום

אנשים רבים חושבים שהחזר מס זה כאב ראש אחד גדול, משהו שמלווה בכל כך הרבה בירוקרטיה שבסופו של דבר תגזול את כל הזמן היקר שלהם והרווח לא יהיה משתלם לזמן האבוד. זו טעות. נכון, החזר מס זהו תהליך שדורש מהאזרח הדורש אותו להציג כמה וכמה מסמכים, יחד עם זאת ההחזרים ברוב המקרים הם גוהים ממה שאתם יכולים לדמיין שמגיע לכם. מי לא מכיר את הקניות הללו שאנחנו מבצעים באמצעות כרטיס אשראי – פעם מעבירים את הכרטיס על קניות של 800 שקלים ופעם של 200 שקלים, פעם מעבירים אותו על סכום קטן של עשרה שקלים ופעם על 35 שקלים ואופס בסוף החודש הסכום המצטבר הוא כל כך גדול שאנחנו לא מבינים איך זה קרה ומתחילים לשחזר את צעדינו. כך גם קורה כאשר מגיע לכם החזר מס, במשך שנים רבות, מצטברים לכם בקופות המדינה סכומים אשר לחלוטין רשומים על שמכם ומחכים שתבואו לאסוף אותם, אף אחד לא דופק לאזרח הקטן בדלת הבית ומגיד לו את המעטפה של ההחזר, יש צורך לעשות זאת לבד או בעזרת אנשי מקצוע – רואי חשבון אשר מתמחים בהחזרי מס. חברתו של אריה גולדין החזרי מס, מתמחים בביצוע בדיקת זכאות להחזר מס ובחונים את כל האפשרויות לזיכוי שכזה מכל כיוון אפשרי בכדי למקסם את ההחזר עבור הלקוחות.

חברת אריה גולדין החזרי מס מבצעים עבורכם בדיקת זכאות להחזר מס ויכולים לצפות את הסכום שיוחזר אליכם פחות או יותר על פי הנתונים שבידיהם. בדיקת זכאות להחזר מס לרוב לא תעלה לכם כסף, אולם אם תרצו לגשת לתהליך עצמו של החזר המס ואכן תקבלו החזר מס, התשלום יגבה מכם באחוזים של ההחזר, כך ברוב החברות אשר מתמחות בביצוע בדיקת זכאות להחזר מס וביצוע ההחזר בפועל.

באילו מקרים מגיע לי לקבל החזרי מס?

החזר מס הוא למעשה החזר עבור כספי מיסים ששולמו על ידך מעבר למה שהיית אמור לשלם וניתן לקבלם בחזרה על ידי הגשת טפסים והמצאת מסמכים המוכיחים את זכאותך. קיימים תנאים שונים לקבלת החזר מס וככל שיותר תנאים מתקיימים, כך ההחזר ממס ההכנסה עבורך גדל ביחס לסכומי המיסים ששולמו על ידך. הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת היא על ידי פניה למומחי החזרי מס שיערכו עבורך בדיקת זכאות להחזר מס. בין התנאים להחזר מס נשאלות שאלות שונות כגון: גובהו של תלוש המשכורת, האם החלפת עבודה בשנים האחרונות, האם מישהו מבני הבית עצמאי, האם יש בבית ילד עם מוגבלות ועוד ועוד תנאים אשר עשויים לזכות את מגיש הבקשה להחזר מס בנקודות זכות שמגדילות את ההחזר. ככל שתתבצע בדיקת זכאות להחזר מס מקיפה יותר ומעמיקה יותר, כך סיכוייך לקבל החזר מלא של מיסים ששולמו על ידך שלא לצורך גדלים.

כמובן שמומלץ לבצע בדיקת החזר מס בליווי של חברת רואי חשבון כמו חברת אריה גולדין החזרי מס, אשר מתמחה הן בכל הנושא של בדיקת זכאות להחזר מס והן בנושא של ביצוע החזר מס בגין חילופי עבודות, ביצוע החזר מס לשכירים 2017 וביצוע החזר מס לכל אזרח עובד עם תלוש משכורת במדינת ישראל. בדיקת זכאות להחזר מס ניתן לעשות גם באמצעות שימוש בתעודת הזהות. כיום, ישנה אפשרות בעזרת מספר תעודת זהות לבדוק זכאות של אדם להחזר מס מרשויות המיסים. בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות ניתן לעשות באופן עצמאי או על ידי הגשת טופס ייפוי כוח למשרד רואי חשבון אשר מבצע בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות.

מהו החזר מס בגין חילופי עבודות?

בניגוד לימים עברו בהם רבים היו האנשים אשר נשארו במקום עבודה אחד ויציב למשך שנים רבות ולעתים עד היציאה לפנסיה, כיום צעירים נהנים להחליף כובעים ועבודות מידי כמה שנים ולעתים אף פחות מכך, דבר אשר משנה להם את התנאים לתשלום מס מידי פעם ואף משאיר אותם נטולי עבודה לחודשים מסוימים. אותם אנשים שמחליפים עבודות, לרוב ממשיכים לשלם את המיסים באופן שוטף ולעתי מצטברים סכומים גבוהים של החזרי מיסים שהמדינה חייבת להם. במקרה בו החלפת עבודה במהלך 6 השנים האחרונות, סיכוי גבוה מאוד שמגיע לך לקבל החזר מס מהמדינה ומוטב לבצע בדיקת זכאות להחזר מס בהקדם, שכן לאחר 7 שנים חלה התיישנות ואין אפשרות למשוך את הכספים הללו. בדיקת זכאות להחזר מס איננה מצריכה יותר מידי מכם, אלא אך ורק יצירת קשר עם חברה מוסמכת להחזרי מס שתבצע עבורכם בדיקת זכאות להחזר מס באופן רטרואקטיבי, עד נקודת הזמן בה מתאפשר לכם לקבל את ההחזר.

מהו הזמן המקסימלי בגינו אוכל לקבל החזר מס על שנים שחלפו?

מידי תקופה מתעדכנת התקופה עבורה ניתן לקבל החזר מס מרשויות המיסים באופן רטרואקטיבי, כעת, נכון לסוף שנת 2021 ניתן לקבל החזר מס עבור 6 שנים אחורנית בהתאם לזכויות המגיעות לכם. בדיקת זכאות להחזר מס מומלץ לעשות בכל שנה וכך אין צורך ללכת רחוק מידי מבחינה כרונולוגית לתקופות בעבר ולנסות להיזכר היכן עבדתם ולאסוף טפסים למימוש זכותכם. בדיקת זכאות להחזר מס מידי שנה תאפשר לכם לקבל מידי שנה את החזר המס המגיע לכם לפי חוק כאזרחים עובדים במדינת ישראל. כיום ברשויות המס ישנם מיליארדי שקלים השייכים לאזרחים שלא דורשים את המס ששילמו בחזרה ולאחר 6 שנים הכספים כבר אינם ברשותכם ועוברים למדינה.

כמה זמן נמשך תהליך של החזר מס?

תהליך של החזר מס מרשויות המיסים מתחלק למספר שלבים: ראשית עליכם לבצע בדיקת זכאות להחזר מס, לאחר שבדקתם את זכאותכם להחזר מס ונוכחתם לגלות שאכן קיימים כספים השייכים לכם ברשויות המיסים עליכם להמציא את המסמכים הנדרשים להוכחת זכאותכם לרשויות. בין הטפסים תצטרכו להעביר אל רואה החשבון אשר מטפל בהחזרי המס שלכם טפסי 106 ממעסיקים, אישורים של ועדות רפואיות במקרים בהם יש לכם או למישהו ממשפחתכם מוגבלות ונקודות זיכוי במס הכנסה, אישורי פיטורים ועוד. את הטפסים יעביר עבורכם מיופה כוחכם ומשם הדרך לקבלת הכסף תלויה ברשות המיסים. כל התהליך מתחילתו ועד סופו עשוי להימשך בין חודש לארבעה חודשים, תלוי במהירות איסוף המסמכים ובכמות המסמכים שעליכם יהיה להציג.

האם ניתן לבצע החזרי מס באופן עצמאי וללא ליווי?

כמובן שאפשר ואכן יש כאלו שעושים זאת, אך חשוב להבין שהכרה מעמיקה של הזכויות המגיעות לך כאזרח ישראלי המשלם מיסים יכולה למקסם את ההחזר. זה יכול להישמע שולי או אולי אפילו סכום אשר מתקזז עם עלות השירות, אך זה לא כך. לרוב לאחר בדיקת הזכאות יוכל רואה חשבון אשר מתמחה בהחזרי מס לדעת פחות או יותר מה ניתן להוציא ואיזה סכום אתה צפוי לקבל ואיך ניתן למקסם את הסכום באמצעות מימוש זכויות שיתכן ואינך יודע עליהם כלל. רק בדיקה מעמיקה תאפשר לך לקבל את מה שמגיע לך.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook