החזר מס לעצמאים

החזר מס לעצמאים – אזרחים עובדים זכאים להחזרים

כמעט כל אזרח עובד, אשר מקבל תלוש משכורת בכל עשירי עד חמישה עשר לכל חודש, יודע או לפחות מאמין שמגיע לו לקבל החזר מס בכל סוף שנת מס. מדובר בכסף עודף שנגבה מאותו אזרח והצטבר כסכום שנתי גבוה מהסכום השנתי שעל אותו אזרח היה לשלם לרשות המיסים. אותו הפרש הוא סכום שכל אדם שמשלם לרשות המיסים מעבר למה שאמור היה לשלם, ויכול לקבל לאחר חישוב והגשת הטפסים הנכונים בכל סוף שנת מס. אך מה אם אתה עצמאי? האם קיים החזר מס לעצמאים? כיצד ניתן לקבל החזר מס לעצמאים? על השאלות הללו נענה במאמר הבא של אריה גולדין החזרי מס. כמו כן במאמר זה נזכיר אזורים פחות מוכרים של החזרי מס כמו החזר מס עבור שהייה בחו”ל והחזר מס עבור תרומות – הזכות להחזר מס בגין תרומות ובגין שהייה בחו”ל איננה מוכרת לכולם בטח לא כמו החזר מס הכנסה לשכירים אותו כמעט כל שכיר מבצע מידי מספר שנים או אפילו בכל שנה ושנה.

ובכן, החזר מס לעצמאים בהחלט פחות מוכר לאותם אנשים שיכולים לקבלו מהמדינה ורשויות המדינה, וכדאי מאוד להכיר, שכן, סכום ההחזר עשוי להגיע לכמה אלפים של שקלים חדשים מידי תקופה והוא יושב ברשויות המיסים עד 6 שנים לאחר התרומה שלכם, לאחר מכן, חלה על אותו סכום התיישנות והוא עובר למדינה.

עבור מה אני יכול לקבל החזר מס לעצמאים?

כל אדם בעל עסק עצמאי יודע עד כמה ההוצאות עבור העסק הן רבות ולעתים קרובות אותן הוצאות, כלל אינן נלקחות בחשבון. לצורך העניין, ניקח לדוגמה בעל עסק אשר מספק שירותי צילום – צלם מקצועי. מהן הוצאותיו של אותו בעל עסק הצלם המקצועי? אם כן, אותו בעל עסק רוכש ציוד יקר ערך – מצלמות, חצובות, עדשות מיוחדות, אביזרי צילום, אמצעי תאורה ועוד, אותו בעל עסק דואג להתקדם וללמוד עוד ועוד וזאת על מנת להתפתח ולספק שירות טוב יותר ללקוחותיו – בין אם מדובר בלימודים הקשורים בצילום, בלימודים הקשורים בשירות לקוחות או כל סוג לימודים שבאופן מסוים, בין אם ישיר ובין אם באופן עקיף, נועד על מנת לקדם את העסק שלו. אותו בעל עסק נוסע ממקום למקום עם רכבו בכדי למצוא לוקיישנים ולצלם אנשים בכל מיני אתרי צילום – דבר אשר גוזל ממנו דלק רב וכמו כן הוצאות בלאי לרכב, טפולים וכו’ ולאחר מכן אותו צלם מגיע לביתו וצריך לערוך את התמונות – זה דורש ממנו לשלם דמי מנוי עבור תוכנת עריכה, ללמוד עריכה, להוציא עוד כסף עבור חשמל, שכירות עבור המשרד או החדר הנוסף בבית שמשמש כמשרד וכו’ בקיצור, אין ההוצאות הן רבות והן לחלוטין הוצאות מוכרות – במקרה שמדובר בעוסק מורשה ההוצאות הללו ועוד הוצאות שלא הוזכרו כאן, חוזרות אל אותו בעל עסק בסיכום השנתי וזאת לאחר הגשת דוח וטפסים בהתאם לחוק. חשוב לזכור החזר מס לעצמאים לעולם לא ידפוק בדלתכם, אתם אלו שצריכים לדרוש אותו ולהציג את המסמכים המתבקשים.

אם מדובר בעוסק פטור ממס, אותן הוצאות ישמשו את בעל העסק לקיזוז הכנסה, כלומר, נניח שאותו בעל עסק מרוויח מהעסק שלו מידי חודש 8000 שקלים אך ההוצאות הנלוות הן 2000 שקלים, תיחשב ההכנסה שלו 6000 שקלים, דבר אשר בסוף השנה יוריד מההכנסות שלו ויקזז את המס עליו לשלם, במידה ולא קוזז המס, יתכן ותוכלו לקבל החזר מס לעצמאים באופן רטרואקטיבי.  חברת אריה גולדין החזרי מס מספקת את כל התשובות והשירות המלא עבור החזר מס לעצמאים כמו גם החזר מס הכנסה לשכירים. חשוב לקבל את כל המידע בכדי למקסם את התוצאות.

החזר מס לעצמאים השוהים בחול

לא הרבה יודעים זאת, אך שהייה בחול המלווה בתשלום מיסים עבור אותה מדינה בה אתם שוהים, עשויה לזכות אתכם בהחזר מס, שכן, מדינות רבות מסונכרנות זו עם זו ומאפשרות לבצע תיאום מס. למעש, כל אזרח ישראלי משלם מיסים, אשר נוסע במסגרת פרטית או במסגרת העבודה לשהות בחול, ממשיך בדרך כלל ללא ידיעתו לשלם את אותם מיסים לרשויות המיסים בארץ, כך יוצא שאותו אזרח משלם פעמיים מיסים – פעם אחת מיסים בישראל ופעם נוספת למדינה בה הוא שוהה. בעת החזרה לארץ, ניתן לקבל החזר מס חול שהוא גם החזר מס לעצמאים וגם לשכירים. החזר מס חול נועד בכדי להשיב לכם סכומים ששילמתם פעמיים.

באילו עוד מקרים פחות מוכרים ניתן לקבל החזר מס?

אנשים אשר תורמים כספים רבים יודעים זאת היטב, אך אנשים שאין באפשרותם לתרום סכומי עתק ובכל זאת יוצא שמידי תקופה תורמים כמה שקלים יכולים לקבל על אותה תרומה החזר מס. החזר מס לעצמאים אשר תרמו כסף בשנת המס או לשכירים מתחיל מתרומה של 190 שקלים ומעלה. כלומר, במקרה בו תרמתם 190 שקלים או יותר בשנה אחת יתכן שמגיע לכם לקבל את שיעור המס בחזרה, הסכום יכול להיות לא מועט כלל אם מדובר בבדיקה רטרואקטיבית של 6 שנים אחורנית. החזר מס תרומות הוא החזר המס הכי פחות מוכר אצל אזרחים המדינה, ועל אף זאת החזר מס תרומות ניתן בקלות ומתווסף לסכום הכולל של החזר מס לעצמאים המגיע לכם במידה ואתם בעלי עסק שתורמים כספים לפעמים.

מתי כדאי להתחיל בתהליך של החזר מס לעצמאים?

רוב בעלי העסקים אינם מנהלים את החשבון העסקי שלהם בעצמם ונעזרים ביועץ מס או רואה חשבון, אשר מלווה אותם, מייעץ להם ופורש בפניהם את כל האפשרויות והזכויות שלהם. יחד עם זאת כבעלי עסקים, עליכם לזכור שגם רואה החשבון שלכם הוא בעל עסק ויש לו עוד לקוחות מלבדכם שעליו לנהל ולעזור להם, לכן מומלץ מידי תקופה לבדוק מול רואה החשבון שמנהל לכם את החשבונות בעסק האם מגיע לכם לפי ראות עיניהם החזר מס לעצמאים. החזר מס לעצמאים ברוב המקרים עושים מדי שנה, אך ניתן בהחלט לעשות זאת גם בפרקי זמן ארוכים יותר ולמעשה החזר מס לעצמאים ניתן עד 6 שנים אחורה. בכל מקרה אם אתם מעדיפים לבצע את התהליך מידי שנה, יש לעשות זאת בתום שנת המס. יש לקחת בחשבון שלכספים לוקח זמן להגיע וכמו כן נדרשת מכם הצגת טפסים לרואה החשבון שלכם מול הרשויות – חשבוניות של דלק, חשמל, תשלומי ארנונה וכו’.

משרדו של אריה גולדין החזרי מס, מתמחה במתו שירות של החזרי מס ובדיקת זכאות להחזרי מס עבור שכירים וכמו כן עבור בעלי עסקים עצמאיים עם תיק של עוסק מורשה או עוסק פטור. ככל שתקדימו לקבל שירות, כך יקל לכם להשיג את הטפסים הנדרשים לצורך השלמת התהליך ותשמרו על סדר ארגוני בחשבונות שלכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook